Kemal Budak, İlhan Gökalp, Enes Gökçe, İsa Hafalır, “Cemaatte Kalmak ya da Kalmamak” konusunda konuştular.
"Sorumluluk Reddi" Konusunda Önemli Bilgilendirme:
Münferit Fikir Platformunda yazılan tüm yazılar, aksi MFP YYK tarafından belirtilmedikçe yazarların kendi görüşleridir. MFP’nin ve platformdaki diğer yazarların görüşlerini yansıtmaz veya ifade etmez.
Giriş kısmında eski konu başlığının genel bir değerlendirilmesinin yapılması bana ister istemez Domates Meyve midir Sebze midir? sorusunu anımsattı. Cemaatin bütününün (topluluk, tüzel kişilik) okuduğum bilimsel tanımlamalardan hareketle kült tanımına girmeyeceği bana göre açık iken konukların öyle olduğuna dair kanaatleri neden sürmekte olabilir? Bilimsel bir kongrede bir sunum yapacak olsam kesinlikle bu harekete kült demezdim. Ancak bu harekete yön veren lider ve yakınlarındaki kimselerin kültleştiğini bilimsel yorumundan ayrı tutarak ancak kişisel bir yorum olarak belirtebilirdim. Bu nesnel sayılabilecek yorumumdan sonra kişisel bir değerlendirme de bulunacak olursam: Elbette ki konuklar bir görüşü dikte etmiyorlar, bizim değerlendirmemiz bu diyorlar fakat bir taraftan böyle derken gülenle adnan oktar arasında küçük bir benzerlik kurmak yerinde görünmüyor. Sonuçta darbecibaşının dans ettiğini hiç görmedim. Nefret ettiğim abdullah öcalan için bile kaçık bir portre düşünemiyorum. Örneğin bu bakış açısına tevil ile de olsa, Tanrı sarhoşu olarak yerilen spinoza da sokulabilir. Yine siz ne derseniz deyin batı buna hareket diyor mealine gelebilecek yaklaşım da nesnel görünmüyor. Batıda bulunmadım ve bilmem ama, zannıma göre içinde siyaset, ekonomi, din herşeyin konuşulduğu bize has kıraathaneleri batı tanımlayacak olsa belki pub benzeri bir kavram kullanırdı. Dolayısıyla mutlak olarak batı referans alınamaz, ama çoğu disiplinde bizden daha başarılı olduğunu kanıtlamış batının tanımlamaları referans alınabilir. Ve kanaatime göre eğer bir cemaatin bütününü konuşuyor istek kült demek açık bir bilimsel hatadır. Ancak görmediğim pensilvanyadaki çiftlikte ayrı bir dünya kurulmuş, kutsal adam ve azizleri gibi bir durum var ise (ki var görünüyor) onların özelinde ancak kült denebilir. Bu ayrıma neden takıldım? Konukların iyi niyetinden kuşku duymamakla birlikte, büyük bir yanlışı düzeltmeye, özeleştiriye vb. odaklandıklarından bu ayrımı yapamadıklarını düşünüyorum. Maksat bağcıyı dövmek değil ama tam olarak üzüm yemek de değil gibi görünüyor.
1 Yorumlar
Giriş kısmında eski konu başlığının genel bir değerlendirilmesinin yapılması bana ister istemez Domates Meyve midir Sebze midir? sorusunu anımsattı.
YanıtlaSilCemaatin bütününün (topluluk, tüzel kişilik) okuduğum bilimsel tanımlamalardan hareketle kült tanımına girmeyeceği bana göre açık iken konukların öyle olduğuna dair kanaatleri neden sürmekte olabilir? Bilimsel bir kongrede bir sunum yapacak olsam kesinlikle bu harekete kült demezdim. Ancak bu harekete yön veren lider ve yakınlarındaki kimselerin kültleştiğini bilimsel yorumundan ayrı tutarak ancak kişisel bir yorum olarak belirtebilirdim. Bu nesnel sayılabilecek yorumumdan sonra kişisel bir değerlendirme de bulunacak olursam:
Elbette ki konuklar bir görüşü dikte etmiyorlar, bizim değerlendirmemiz bu diyorlar fakat bir taraftan böyle derken gülenle adnan oktar arasında küçük bir benzerlik kurmak yerinde görünmüyor. Sonuçta darbecibaşının dans ettiğini hiç görmedim. Nefret ettiğim abdullah öcalan için bile kaçık bir portre düşünemiyorum. Örneğin bu bakış açısına tevil ile de olsa, Tanrı sarhoşu olarak yerilen spinoza da sokulabilir.
Yine siz ne derseniz deyin batı buna hareket diyor mealine gelebilecek yaklaşım da nesnel görünmüyor. Batıda bulunmadım ve bilmem ama, zannıma göre içinde siyaset, ekonomi, din herşeyin konuşulduğu bize has kıraathaneleri batı tanımlayacak olsa belki pub benzeri bir kavram kullanırdı. Dolayısıyla mutlak olarak batı referans alınamaz, ama çoğu disiplinde bizden daha başarılı olduğunu kanıtlamış batının tanımlamaları referans alınabilir. Ve kanaatime göre eğer bir cemaatin bütününü konuşuyor istek kült demek açık bir bilimsel hatadır. Ancak görmediğim pensilvanyadaki çiftlikte ayrı bir dünya kurulmuş, kutsal adam ve azizleri gibi bir durum var ise (ki var görünüyor) onların özelinde ancak kült denebilir.
Bu ayrıma neden takıldım? Konukların iyi niyetinden kuşku duymamakla birlikte, büyük bir yanlışı düzeltmeye, özeleştiriye vb. odaklandıklarından bu ayrımı yapamadıklarını düşünüyorum. Maksat bağcıyı dövmek değil ama tam olarak üzüm yemek de değil gibi görünüyor.